Snackis!

Hann minsann med mitt sista ärende för kvällen. Ringde Tele2 och bytte mitt abonnemang (ComviqKompis) till Snackis. Ringer inte så mycket med mobilen (pendlar mellan 170-250kr/månad) men däremot blir det dyrt att ringa alla andra förutom Tele2/Comviq med det abonnemang jag hade innan.

Så från och med imorgon (snabba puckar) så ringer jag till alla nät dygnet runt för 39öre/min istället för 69öre/min. Vilket borde nästintill halvera min månadskostnad eller så kan jag prata nästan dubbelt så mycket för samma pengar. 😉 Gick såklart att få ännu billigare men då måste man binda sig i 24 eller 18 månader vilket jag tycker är galet länge.

Största anledningen till bytet är för att vi funderar på att ta bort vår hemtelefon. Jag gillar att ha hemtelefon, speciellt om man ska sitta i telefonkö eller när man känner för att surra en timme (vår minutkostnad är typ 11 öre). Men det är inte riktigt försvarbart när vi betalar 129kr/mån i avgift och runt 30kr/mån i samtalskostnad. Internet har vi ju via Comhem så då krävs det ju ingen hemtele. Sen surrar jag med dom flesta kompisarna på msn… så det är överhängande att hemtelefonen blir utkonkurerad.

Är nog bra att ha när man har barn men tills vårat/våra barn börjar ringa mycket lär det dröja ett tag (då dom inte ens är tillverkade) så då kan man ju teckna hemtelefon igen. Men än så länge är inget bestämt och ni kan fortfarande nå oss på hemtelefonen 🙂

Älsklingen ligger och vilar i soffan, laddar för kvällens fotbollsmatch kl 20:30. Själv sitter jag och känner mig halvseg. Funderar på om jag ska bädda ner mig och fortsätta med den überbra boken – ”Eclipse”.

Är lite mer öm i armen och när jag lyfter den över axelhöjd så värker det på rätt bra..men än sitter den kvar. Förhoppningsvis går det över tills imorgon. Bara jag inte blir sjuk för imorgon ska jag och Karin på bio – ”New Moon” kl 21:00.

Fortfarande lite paranoid ang. armen!

En tanke på “Snackis!

Lämna en kommentar